Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści

dlaczego warto ćwiczyć w ciąży
dlaczego warto ćwiczyć w ciąży

Będąc w ciąży wcale nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Co więcej, ruch jest zalecany przyszłym mamom! Dlatego, jeśli spodziewasz się dziecka sprawdź, w jaki sposób regularna aktywność fizyczna może wpłynąć na Twoje zdrowie!

1. Obniża ciśnienie krwi

Ciśnienie krwi w czasie ciąży może wzrosnąć od czasu do czasu, dlatego warto poznać kilka naturalnych metod, które temu skutecznie zapobiegają. Jedną z nich jest właśnie nieoceniona aktywność fizyczna, która dodatkowo dotlenia cały organizm. Kobietom spodziewającym się dziecka szczególnie zaleca się pływanie, ponieważ  ma zbawienny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Poza tym odciąża cały organizm i niesamowicie odpręża.

dlaczego-warto-cwiczyc-w-ciazy Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści
flipboard.com

2. Zmniejsza ryzyko wystąpienia powikłań

Umiarkowana aktywność fizyczna, to również zmniejszenie ryzyka wystąpienia poważnych powikłań. Pewne badanie wykazało, że kobiety ćwiczące minimum 4 razy w tygodniu, były znacznie mniej narażone na rozwój cukrzycy poporodowej. Ponadto ich organizm lepiej się renegerował, dzięki czemu szybciej powracały do dawnej formy.

dlaczego-warto-wiczy-w-ciy-7-e1494057602287 Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści
flickr.com

 3. Redukuje dolegliwości pokarmowe

Aktywność fizyczna niesamowicie wpływa również na dolegliwości związane z układem pokarmowym, który potrafi dać się mocno we znaki przyszłej mamie. Dobra wiadomość jest taka, że już 30 minutowy spacer reguluje jego pracę, co zapobiega mdłościom, jak i niestrawnościom.

dlaczego-warto-wiczy-w-ciy-3-e1494055680270 Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści
flickr.com

4. Zmniejsza ból pleców

Im Twój maluch robi się większy, tym mocniej uciska na dolne partie kręgosłupa i okolice miednicy – co jest powodem bolesnych dolegliwości. Jako przyszłej mamie pewnie doskonale znana Ci jest ta przypadłość. Jednak możesz zaradzić jej w bardzo prosty sposób! Wystarczy, że kilka razy w tygodniu odciążysz swoje plecy, poprzez gimnastykę lub pływanie.

dlaczego-warto-wiczy-w-ciy-5 Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści
pinterest.com

5. Poprawia sen

Jak powszechnie wiadomo sen to podstawa, jeśli zależy nam na zdrowiu i prawidłowym rozwoju naszego dziecka. Niestety wiele kobiet w ciąży boryka się z bezsennością. Jak jej zaradzić? Wystarczy, że zaczniesz częściej się ruszać! Jeśli nie wiesz jakiej aktywności fizycznej się podjąć proponujemy jogę, aerobik lub spokojną jazdę na rowerze stacjonarnym – są to w zupełności bezpieczne ćwiczenia, które możesz wykonywać bez obaw.

dlaczego-warto-wiczy-w-ciy-8-e1494057509303 Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści
flickr.com

6. Poprawia nastrój

Kobiety podczas tych niesamowitych, jak i trudnych 9 miesięcy, podatne są na depresję bardziej niż kiedykolwiek. Z tego względu przyszłe mamy powinny zadbać o odpowiednią dawkę ruchu, który jak powszechnie wiadomo uwalnia endrofiny. Dlatego zacznij regularnie ćwiczyć, by uwolnić swoje hormony szczęścia, które w mgnieniu oka zredukują poziom stresu i poprawią samopoczucie.

exercise-2-1024x576 Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści
pinterest.com

7. Zapewnia prawidłową postawę ciała

Kolejną niewątpliwą zaletą regularnych ćwiczeń – w szczególności gimnastyki – jest to, że pomaga ona zachować właściwą posturę ciała. Przede wszystkim dlatego, że wzmacnia mięśnie i w dodatku zapobiega bólom kostno-stawowym. Wobec tego nie zastanawiaj się i ruszaj na trening!

dlaczego-warto-wiczy-w-ciy-2-e1494055377645 Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży? Zobacz 7 zaskakujących korzyści
flickr.com

Ćwiczenia w czasie ciąży czynią prawdziwe cuda! Dzięki nim po porodzie Twoje ciało będzie w dużo lepszej kondycji, a organizm będzie się szybciej regenerował. Dlatego jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań, koniecznie zadbaj o odpowiednią dawkę ruchu. 

(źródło: fitpregnancy.com, bodybuilding.com)

Polub nas na Facebook